۱۶ شهریور ۱۳۸۸

رادیو سبز

ایده‌ی ابتکاری: تظاهرات سبز رادیویی

این ایده را یکی از علاقه‌مندان مبتکر فرستاده است:
باید این ایده را عملی کرد تا مشکلات و نقاط ضعف آن پیدا شود و سپس به تصحیح و تکمیل ایده بپردازیم. بهترین فرصت برای آغاز آزمایشی اجرای این ایده، شب نیمه ماه رمضان است که قرار است بار دیگر سبزها در آن به شهرپیمایی سبز بپردازند.



امروزه بسیاری از افراد در اتومبیل خود از mp3 های فندکی استفاده می کنند که خروجی آن روی موج FM پخش می‌شود (FM Player) . این پلیرها در حقیقت یک فرستنده ضعیف هستند که خروجی آنها روی فرکانس موج FM پخش می‌شود.

حال چنانچه فرکانس کاری FM player خود را روی فرکانس یکی از رادیوها ماند رادیو پیام که MHz104.7 است تنظیم کنید، اتومبیل‌های مجاور شما که در حال گوش دادن به رادیو پیام هستند، به جای دریافت رادیو پیام، صدای FM Player شما را می‌شنوند. با این کار شما می‌توانید آنچه را می‌خواهید، در قالب یک فایل MP3 درآورید و به گوش اتومبیل‌های اطراف خود برسانید و بدون آنکه شناخته شوید، صدای خود را همانند تظاهرات در خیابان بلند کنید.

در این زمینه به نکات زیر توجه داشته باشید:

1- به دلیل وجود امواج رادیو پیام (یا هر رادیوی دیگر) در فرکانسی که شما انتخاب می‌کنید، صدای FM player شما با نویز همراه خواهد بود. هرچه قدرت خروجی دستگاه شما بیشتر باشد، میزان این نویز کمتر و همین‌طور هرچه قدرت امواج رادیو پیام در محدوده‌ی اتومبیل شما بیشتر باشد، میزان این نویز بیشتر خواهد بود و معمولا هم یکی از این دو (رادیو پیام یا صدای دستگاه شما) بر دیگری غلبه می‌کند. بنابرین توجه داشته باشید در جاهایی که امواج رادیو پیام ضعیف‌تر است، شما موفق‌تر خواهید بود. به عنوان مثال تونل‌ها جاهایی هستند که فرصت خوبی را برای شما ایجاد می‌کنند.

2- به دلیل توان خروجی پایین FM player، وجود ایستگاه رادیویی دیگر در فرکانسی که شما انتخاب می‌کنید و به دلیل متحرک بودن اتومبیل شما، امکان ردیابی شما تفریبا غیر ممکن است. اما اگر می‌خواهید خیلی جانب احتیاط را داشته باشید، پلیر خود را به مدت طولانی روشن نگذارید و هر از گاهی آن را قطع کنید. همچنین در جاهایی که تراکم اتومبیل بیشتر است و اتومبیل‌ها در حال حرکت هستند، نگران هیچ چیز نباشید؛ شناسایی شما غیر ممکن خواهد بود.

3- اگر در دوستانتان کسی را دارید که مهندس الکترونیک یا مخابرات باشد، ممکن است بتواند به شما مدار بسیار ساده‌ای را پیشنهاد دهد که برد FM player شما را به راحتی چند برابر کند. می‌توانید از این فرصت هم استفاده کنید.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

با سلام
ياد اوري ميكنم كه شبيه اين كار را با خروجي دستگاه ويدئو هم ميشود انجام داد كافيست كه خروجي دستگاههاي ويدئو يا ريسيور را به انتن هوايي اتصال داد تا پخش محلي ايجاد كرد ياداوري ميكنم كه برخي مدارها در مسير انتن هوايي ديود هاي يكسو كننده دارند كه ميتوتن با حذف انها اين مسئله را به خوبي پياده كرد (اجرا شده و عملي است) رد يابي ان جز با تجهيزات و رديابهاي سيار و ان هم حد اقل سه ماشين سيار بطور هم زمان نميتواند تعيين موقعيت كنند كا ان هم در مجتمع هاي مسكوني غير ممكن است

Unknown گفت...

رئیس جمهوره قلّابی ما آقای احمدی نجس عجب آدم بی‌حیا و بی‌شرمی هست بعد از اینهمه قتل و آدم کشی‌تازه می‌خواد بره سازمان ملل بگه چطور باید قتل عام کرد و رئیس جمهور هم شد. آقای احمدی نجس و پدر نجسترش آیت الله دشمن اسلامی یک روز جواب این جنایاتشون را خواهند داد حالا هرچقدر برند سازمان ملل عر و تیز کنند. مارو باش هزار‌ها سال تمدن را دادیم دست یک خر ، آقای احمدی خره و یک خر رون، آیت الله دشمن اسلامی. می‌خواد بره اونجا بگه در ایران همجنس باز نیست ولی‌نمیگه کون بچها و طلاب گذاشتند همجنس بازی به حساب نمیآید.اول میکننمون بعد میکشنمون، بد از حقوق بشر و حقوق مردم حرف میزنند. ما دیگه چه ملت خره بدبختی هستیم که اینها شدند حاکممون. لا اِلهَ اِلَّا اللّه
«ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا بانفسهم»