۶ مرداد ۱۳۸۷

نامه سرگشاده به باراک اوباما


جمعی از روشنفکران آمریکا در نامه ای سرگشاده به آقای باراک اوباما، نامزد حزب دموکرات آمریکا نسبت به عواقب حمله احتمالی به ایران ابراز نگرانی کرده اند که امضای این یتیشن همچنان ادامه دارد. به نظر می رسد امضای این نامه بی تاثیر نباشد. دوستان می توانند سری به تارنمای نشریه ی New York Review of books بزنند و نامه را امضا کنند.
در این نامه که تا کنون بیش از شش هزار نفر آن را امضا کرده اند، آمده: "ما امضا کنندگان این نامه شاید دیدگاههای مختلفی درباره سیاست آمریکا نسبت به ایران داشته باشیم، اما همگی عمیقا نگران اخباری هستیم که در هفته های اخیر در رسانه ها منتشر و درباره احتمال حمله نظامی به ایران صحبت شده و این که دولت آمریکا ممکن است برای این حمله به اسرائیل چراغ سبز نشان دهد یا دست به اقدامات خصمانه مانند محاصره ایران بزند."
نویسندگان این نامه به سخنان قبلی اوباما در این باره که امنیت واقعی را نیازمند مذاکره بدون پیش شرط می داند، و تهدید و حمله نظامی را دارای نتیجه معکوس، اشاره، و ابراز امیدواری کرده اند که آقای اوباما در صورت موفقیت در انتخابات به این گفته ها عمل کند و در حال حاضر نیزدر برابرهرگونه اقدام خصمانه دولت آمریکا ساکت ننشیند.
در نامه سرگشاده روشنفکران و دانشگاهیان آمریکا به آقای اوباما به صحبت های محمد البرادعی، رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز اشاره شده که گفته بود حمله به ایران می تواند منطقه را "به آتش بکشد".


امضا کنید

۳ نظر:

ناشناس گفت...

سام نازنینم درود بر تو

دو روز پیش یکی از بچه های ایران می گفت:
امیدوارم آمریکا به ایران حمله کنه و ما در دفاع از میهن بمیریم و از این بد بختی ها رها شویم، باید این نسل سومی که ما باشیم همه بمیریم تا ایرانی آباد داشته باشیم...
منم بهش گفتم نه عزیزم مادامی که سایه شوم این دین پلید روی سر شماست، همینه و بمیرید و بمونید براتون فرقی نمیکنه...
پتیشن را امضاء کردم
شاید یادت باشه که منم چند سال پیش چنین پتیشینی نوشته بودم! میدونی نیمی از جوانان ایران موافق با این حمله بودند
از بس خسته و کلافه شدند بد بختها...
بدرود

ناشناس گفت...

مرسی سام عزیز
نی لبک

سام الدين ضيائی گفت...

سلام نی لبک حان، خواهش می کنم! شهلا جان ممنون!