۱۹ اسفند ۱۳۸۷

ردیای ف م سخن ۲

سلام آقای ضیایی عزیز
یکی از خواننده‌ها و دوستدار نوشته‌های وبلاگ شما هستم.
و همچنین دوستدار نوشته‌های زیبای ف‌ م سخن.
خیلی متاسفم ایشون دیگه با این اسم نمی‌نویسن ولی به دلیلی - که امیدوارم درست باشه - نگران نیستم.
مدتیه که از دوستان موثق شنیدم که ف م سخن ، آقای ....... هستن.
باور کنید این اولین باره که من دارم اینو به کسی می‌گم. چون دیدم خیلی نگرانید، گفتم شاید شایعه‌ای که شنیدم درست باشه(دوستان که مطمئن هستن) و شما از نگرانی در بیایید.
اگر خبرم درست نیست حتما بهم بگید.

با احترام
..........


*دوست گرانقدر نادیده ای از وبلاگستان،نامه ای به شرح بالا برایم فرستاد که من نام ایشان و نام واقعی احتمالی ف م سخن را از متن حذف کرده ام. به هر روی امیدوارم ف م سخن همان دوستی باشد که این دوست نادیده می گوید و در سلامت و آرامش کامل باشد و حد اقل با همان نام ف م سخن نامه ای، ییامی بفرستد و خیال دوستان را آسوده کند! با سیاس از این دوست گرانقدر و مسئول، از دوستانی که خبری از ف م سخن دارند درخواست می شود دوستان دیگر را نیز از نگرانی برهانند. ییشنهاد می شود اگر خبر قابل انتشار نیست فقط به آدرس ای میل آقای علیمحمدی و یا خودم ارسال فرمایند.

''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

ییوست: با توجه به جست و جویی که در گوگل کردم و کند و کاو در یادداشت های سخن و فرد نامبرده در نامه ی دوست وبلاگی به نقل از دوستان ایشان، به نظر می رسد سخن نمی تواند آن دوست وبلاگ نویس باشد. نگارش و نگرش آن دو با هم سازگار نیست و هیچکدام از این دو دوست با نام واقعی و مستعار نیز اهل شانتاژ به نظر نمی رسند که بخواهند دیگران را با این دوگانگی به بازی گرفته باشند!

''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

اسد علی محمدی دقایقی ییش در بیلی و من نوشت:

جدا نگرانیم

...صادقانه بگویم دلم می‌خواهد افکار شومی را که بسراغم می‌آید بایکوت کنم و مثبت باشم و فکر کنم همین حالا سخن در ساحل دریای مدیترانه دراز کشیده و حمام آفتاب می‌گیرد و از پشت عینک دودی‌اش ماهرویان را دید می‌زند و به کشکول ۷۰ فکر می‌کند. اما چه کنم که نمی‌توانم. در پایان از همه خواهش می‌کنم اگر خبری از او دارید و یا چیزی در باره‌اش نوشتید سام، یا من را خبر کنید.


''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

یارسا صائبی عزیز نیز در بخشی از نامه ای که به من نوشته است می گوید:

از نیک آهنگ هم پرسیدم. او هم هیچ خبری از سخن نداره علیرغم اینکه چندبار بهش ایمیل زده چیزی جواب نگرفته.

یارسا در وبلاگش نیز در این باره نوشته است:

یک بازی خیلی جدی وبلاگی

یارسا در بخشی از این یادداشت می گوید:

به احترام سخن و سخنش (حتی اگر با بعضی از حرفهایش موافق نباشیم) و به احترام آزادی بیان، در این ماجرا بی​تفاوت نباشیم و بیاییم فکرهایمان را بگذاریم روی هم ببینیم چه​کار می​شود کرد. ممکن است فردا از این شانه بالا انداختن پشیمان شویم.

...بیاییداین وضعیت را خیلی جدی بگیریم حتی اگر احتمال دستگیری او را کم بدانیم (​که ظاهراً​ چنین احتمالی دیگر کم به نظر نمی​رسد).

وضعیت بغرنجی است و عملاً​ دستمان خیلی باز نیست. به کمک حقوق بشریها هم نیاز هست که در چنین شرایطی چه کار باید کرد. بیایید تمام نوشته های قبلی سخن را بخوانیم و بکاویم شاید چیزی دستگیرمان شد. پا پیش​ بگذارید و به هر طریقی که خودتان صلاح​ میدانید اقدام کنید و ایده بدهید. فقط اسد و سام را هم در جریان بگذارید. دیگر خود دانید. اگر تحلیلی دارید که به این قضیه شک دارید و آن را یک توطئه می​بینید، لطفاً در وبلاگ خود یا دست کامنتها مطرح کنید و دست کم ما را هم آگاه کنید و در این مورد بحث کنیم. خواهشمندم که دوستان بالاترین به نوشته​های سام و اسد لینک بدهند و امتیاز مثبت بدهند که تعداد بیشتری خبر شوند.

'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

یک توضیح مهم از اسد علی محمدی:
آخرین مطلب سخن در گویا کشکول ۷۲ است و نه ۶۹ علت این اشتباه آن بود که من به آرشیو وبلاگش مراجعه کردم که به کشکول ۶۹ لینک داده است. با تشکر از آقای افراسیابی که من را متوجه اشتباهم کرد و با پوزش از خوانندگان گرامی، در همانجا سخن نوشته است که به دلیل مسافرت کشکول هفته آینده منتشر نخواهد شد، حال آنکه سه‌ماه از آن تاریخ می‌گذرد.

'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

ف. م. سخن خودم هستم

ملا حسنی : ... سناریوی آخر احتمال دستگیری او توسط نیروهای اطلاعاتی است. خب. شما فرض کنید جای ف.م.سخن باشید. در موقع دستگیری چه میکنید؟ غیر از این است که «ف.م. سخن» بودن خود را انکار می کنید؟
البته بازجو هم زرنگ است. میگوید: اگر تو ف. م. سخن نیستی پس چرا از زمانی که تو را بازداشت کرده‌ایم دیگر مطلبی با این عنوان نوشته نمیشود؟؟
اینجاست که هر کدام از ما باید یک ف. م. سخن شویم و جای او را پر کنیم و اعلام کنیم همه ما ف. م. سخن‌ایم.
امیدوارم ف. م. سخن هرجا که هست سلامت باشد و بزودی به جمع ما برگردد ولی در اولین اقدام این اسم خودش را عوض کند. مردیم از بس لابلای اسمش نقطه گذاشتیم.

''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

چیزکی از Bianconero

''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
احمد باطبی در ییامی به تارنوشت نوشته است

من هم نگرانم . اگر تصمیم خاصی دارید . من درخدمتم

''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
دوست گرانقدر مان مجيد زهری گفت ...
هر کاری از دست من بربیاید دریغ نمی کنم.

۱۱ نظر:

ناشناس گفت...

سلام، در بلاگ نیوز لینک شد.

سام الدين ضيائی گفت...

سلام بر اسد گرانقدر و تلاش گرانسنگش! برایش آرزوی سلامت و شادکامی می کنم... درود بر تو دوست عزیز...

ناشناس گفت...

عجب...
امیدوارم مشکلی برای سخن عزیز پیش نیومده باشه.
نی لبک

ناشناس گفت...

سام عزیز ممنونم یک توضیح در وبلاگم داده ام به آن نگاه کن.

ناشناس گفت...

سام عزیز مطلب من در گویا منتشر شد بنابراین اگر اتفاقی نیفتاده است او ما را خبر میکند. در ضمن هادی خرسندی هم نگران اوست. لینک گویاhttp://news.gooya.com/politics/archives/2009/03/084890.php

ناشناس گفت...

چیزکی نوشتم در این باره ، امروز که نام سخن را گوگل کردم ، به مطالب شما و بیلی و من برخوردم. من خیلی قبل تر احساس کردم که اتفاقی در حال افتادن است. به متن آخرین کشکول ها دقت کنید.

از سوی دیگر ، شایعه اطراف هویت سخن فراوان بوده و هست ، من فکر نمی کنم هیچ یک واقعیت داشته باشد.
به هر حال همانطور که در وبلاگ هم نوشتم ، امیدوارم که هر دو پیش بینی ام غلط باشد

Daniel گفت...

در ضمن این سیستم کامنت شما هم عجیب است ، من ناشناس نیستم ، بیانکو نرو هستم که اینجا می نویسم
danieljafari.com

ناشناس گفت...

آقا و یا خانم ناشناس نوشته اید چیزکی در این باره نوشته اید خوب بود لینک وبلاگتان یا مطلبی که نوشته اید اینجا میگذاشتید تا ما در بلاگ نیوز لینک بدهیم. با تشکر

ناشناس گفت...

آقای ضیایی سلام
من امیدوار بودم کسانی شماره تلفن و آدرس منزل او را داشته باشند و بدانند اسم واقعی او چیست. مثلا اسد نویسنده ی وبلاگ بیلی و من که با او مصاحبه کرده و یا آقای نبوی و یا مسئولین سایت گویا و...بخصوص سایت هایی که به اون حق الزحمه می دادند, بالاخره باید برای یک شخص حقیقی دستمزد واریز کنند نه اسم مستعار. اگر سخن آن شخص نباشد که
واقعا من هم خیلی نگران شدم.
شاید دلیل سکوت باقی بلاگرها همین باشد که نمی‌خواهند سروصدا کنند تا اسم واقعی او لو برود. امیدوارم هر چه زودتر سخن عزیز ما دوباره شروع به نوشتن کند و مشکلی برایش پیش نیامده باشد
نویسنده نامه

ناشناس گفت...

من هم نگرانم و چیزکی نوشته‌ام.
http://z8un.com/archives/2009_03.html#002175

ناشناس گفت...

سلام

من از خوانندگان مطالب سخن بودم و البته خيلي وقت كه ازشون خبري نيست.
اميدوارم هرجاكه هستند سلامت باشند