۱۴ اسفند ۱۳۸۷

بیانیه ییشنهادی در اعتراض به نایدید شدن ف م سخن*

گستاخی های گسترده ی دادستان کل کشور بر عليه آزادی بيان ،به ويژه رفتار کينه توزانه وی باروزنامه نگاران و وبلاگ نويسان،اين گمان را به يقين بدل می کند که عاملان چنين شرارت های سازمان يافته ای نه تنها برخوردار از يشتيبانی شخص رهبرند و از عدم تعقيب قانونی خود اطمينان خاطر دارند،که برای ادامه تعرضات به حقوق قانونی مردم تشويق هم می شوند. هر چند می دانیم هر گونه اقدام داخلی و سرگشاده نویسی به حاکمان جمهوری اسلامی ایران کارساز نخواهد بود ، چاره ای جز رساندن صدای اعتراض ها و هشدار به آنان نیز نمی بینیم.

ما امضا کنندگان این بیانیه، برای دفاع از آزادی بیان[ و یس از آن] با حمایت از همه ی نویسندگان به ویژه وبلاگ نویسان دربند که به هر دلیلی تحت فشار دستگاه امنیتی و قوه قضائیه جمهوری اسلامی قرار گرفته اند ، هشدار می دهیم در صورت هرگونه تعرض به جان « ف م سخن » وبلاگ نویس و نویسنده ی مستعارنویس آگاه سایت گویا که مدتی طولانی از او بی خبریم ، مسئولیت عواقب ناگوار آن به طور مستقیم بر عهده ی رهبری جمهوری اسلامی خواهد بود.

به هوش باشند که تداوم مالیخولیای ضد بشری دستگاه امنیتی و قضایی کشور و اعمال غیر قانونی گرهی از کارشان نخواهد گشود و جز برگی دیگر بر یرونده ی جنایت هایشان نخواهد افزود. یس به نام آزادی سخن ، بار دیگر هشدار می دهیم با روشن کردن وضعیت نگران کننده ی « ف م سخن»، بیش از این بر سیاهی سیاهه ی اعمالشان نیافزایند.
'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
جهت اطلاع همه ی دوستان عزیز برای تصحیح احتمالی متن، ییش ازامضا و ارسال به رسانه ها*

۲۴ نظر:

ناشناس گفت...

سام عریز من البته موافقم با این متن ولی پیشنهاد میکنم بیشتر موضوع ف.م سخن را برجسته کرد. در ضمن برای جمع اوری بیشتر امضا لحن نامه اگر حقوق بشری تر باشد بهتر است. اگرچه همه چیز زیر سر رهبر و سربازان کمنام امام زمان است.کمی منتظر میمانم و بعد به ان در بلاگ نیوز لینک میدهم

سام الدين ضيائی گفت...

جناب علیمحمدی عزیز هر متن جدید و یا بندی که در نظر دارید بفرمایید تا اضافه و یا اگر جایی را لازم می دانید حذف کنیم. جوهر قلم من اینجوری است خب! فلفل قاطیش است! دست خودم نیست! البته قلب و فکرم باهاش یکیست! من نظرم هشدار بود و انذار! اگر نه انتظار فرجی از اینان نباید داشت!مگر این که آنان را از هیاهوی یی گیری بین المللی شدن قضیه بترسانیم!

ناشناس گفت...

من نمیدانم دوستان بلاگر چرا نظر نمیدهند. بهرحال موضوع با اهمیت است و وبلاگستان ف.م.سخن را بخوبی میشناسد. باری من لینک بیانیه پیشنهادی را در بلاگ نیوز میگذارم.

ناشناس گفت...

من هم مشتری داائمی ف م سخن بودم و خوشحال می شوم بتوانم کمکی بکنم .

ناشناس گفت...

با سلام و تشکر از بابت زحمتی که کشیدید و به امید اینکه به زودی زود خبر سلامتی ف م سخن عزیز را بشنویم .
البته جسارتا منهم با نظر اسد عزیز در مورد بیانیه موافقم !

ناشناس گفت...

Sam e aziz,

I am in a business trip. Just a point I guess we need to 100% make sure that F.M.Sokhan is really missing.

Despite of all my worries about him, I am still not 100% sure about his situation.

It happened before that Sokhan had moved and been away for a while.

We need to find out from Gooya too. Why did all his articles disappear too??

I will write something once I will get a chance.

Thanks.

ناشناس گفت...

من تصور نمی کنم رژیم حاکم بر ایران گستاخی و جسارت آنرا داشته باشد تا فراتر از مرزهایش سوء قصدی نسبت به منتقدی مرتکب شود.
اما با نفس بیانیه موافقم و نیز هرچه که برای حمایت از ف.م.سخن عزیز انجام دهیم.

Mo گفت...

سام عزیز با درود و مهر. جناب سخن مرتب و مسئولانه عمل می کرد و امکان ندارد اگر در بند نبود چنین خوانندگان خود را بیخبر می گذاشت. هر اقدامی انجام دادید امضا و حمایت من با شماست. ارادت عبدالقادر بلوچ.

ناشناس گفت...

با درود
دوست عزیز ,البته هنوز بطور قطع نمیدانیم چه اتفاقی برای جناب سخن رخداده است. و لی به هر حال بنده از هر حرکتی در راستای آزادی بیان حمایت میکنم , چه رسدبه ف م سخن که ارادتی خاص نسبت به ایشان دارم.

ناشناس گفت...

سلام، من با نظر بلوچ کاملا موافقم. سخن آدم شلخته ای نیست و وبلاگهای ما را هم میخواند. اگر مشکلی نبود حتما کامنتی می نوشت یا به دوستان نگرانش ایمیل میزد. در ضمن سام عزیز یک ایمیل به گویا بزن اگر وقت نداری من اینکار را بکنم.

سام الدين ضيائی گفت...

با تشکر از همه ی دوستان و همراهان، یارسا جان به نظر می رسد حق با بلوچ عزیز است.بعید به نظر می رسد اتفاقی نیافتاده باشد برایش! که البته امیدواریم چنین نباشد! بلوچ عزیز سیاسگزار از حمایتتان... اسداله خان عزیز امرتان اطاعت شد.نامه ای به گویا فرستادم و نظرشان را جویا شدم.

سام الدين ضيائی گفت...

با تشکر دوباره از همه دوستان گرانقدر،فیدوس،نسرین،یارسا،فرهاد،بلوچ،کل موک و بیلی و من عزبز...

ناشناس گفت...

من چند وقت پيش ايميل زدم اما پاسخي نداد
امادر آخرين نوشته اش در گويانيوز گفته بود كه چند وقتي به مسافرت مي رود و مطلبي منتشر نخواهد كرد!

ناشناس گفت...

سعید عزیز، آخرین مطلب سخن در گویا، کشکول ۶۹ است که در دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۷ منتشر شده که فردا می‌شود سه‌ماه، من جایی ندیدم که او اشاره به مسافرت کرده باشد. یعنی در همان کشکول ۶۹، شاید اشتباه می‌کنم!

مانی خان گفت...

نمیشه وبلاگ نویس متعهد یکبار هم در طول مسافرتش سری به وبلاگش یا وبلاگهای دیگران نزند نمونه اش هادی خلاصه جائی لبتابی پیدا میکنه و جیزی مینویسه
شاید رفته کره ماه یا به روستائی که برق وغیره ندارد و یا اینکه در زندان است و گرفتار شاید هم رفته حسین
در خشان تنها نباشه اگر کسی با اسم واقعی نیشناسدش باید خبری بدهد نمیدانم گویا در اینباره چیزی نوشته یا نه؟

ناشناس گفت...

سام عزيزم سلام،

چيزی نوشته ام در اين مورد در وبلاگ خودم. به نظر بهترين کار اين است که همه پيگير باشيم و قدری سروصدا کنيم که آهای ملت ف.م.سخن کجاست؟ خلاصه به نظرم زمان برای دادن بیانیه نیست الان، باید از این و آن بپرسیم و تا میتوانیم سروصدا کنیم که ف.م.سخن گم شده و بپرسیم کی ازش خبر داره؟ اینطوری مشارکت دیگران را هم جلب میکنیم. از بچه های نویسنده و ژورنالیست از گویا نیوز و از سایتها بپرسیم، شاید کسی خبر داشت و بعد که دیدیم خبری نشد، بیانیه هم می دهیم. اینطوری تعداد خیلی بیشتری هم به این حرکت می پیوندند. به گمانم یکی دو هفته ای مشغول اینکار باشیم. شما خودت یا اسد علی محمدی لطف کنید و هماهنگی کارها را بر عهده داشته باشید و در وبلاگهایمان به نوشته​های همدیگر لینک بدهیم. می​توانیم در پشت صحنه هم با ایمیل با هم در ارتباط باشیم. به نظرم بد نیست در پشت صحنه اطلاعاتمان را در مورد سخن با همدیگر به اشتراک بگذاریم، شاید اینکار به پیدا کردنش کمک کند. موضوع جدی است اما حرف آخر را اول نزنیم که دستمان هم حسابی بسته است به خاطر اینکه هیچ ردی از سخن نداریم و باید از بچه های حقوق بشری کمک بگیریم که از نظر حقوقی پیگیری ماجرای سخن چطور باید باشه که کار زمینه حقوقی هم داشته باشه. جهت اطلاع دوستان پنج شش سالی هست که خواننده نوشته های سخن هستم و چندین بار هم با هم گپ ایمیلی زده ایم و روحیه حساس او را در کنار نگاه تیزبین و منطقیش میشناسم. قبلاً هم یکی دوبار سخن رفته بود و مدتی ازش خبری نبود به گمانم یکبار از آلمان به ایران برگشته بود. سخن انسان شریف و مسوولی بود اما بدتر از من حوصله بلاگ​داری نداشت، کافی است نگاهی به لینکهای بلاگش بیندازید، تا دو ماه پیش​ که فقط صبحانه(!) و درخشان و نبوی و گویانیوز بود. الان هم حال و روز لینکها بهتر نیست. سخن لازم بود یک خط ارتباطی برای خود نگه میداشت که دست کم خودش یا همسرش یا فرزندش یا یکی از دوستان نزدیکش به یکی از ما ایمیل می زد و خبر میداد. به هر حال گذشت و رفت. باز هم تاکید میکنم که دستمان اصلاً​ باز نیست حتی اگر سخن را هم گرفته باشند این یک کیس خاص خواهد شد. پیگیری حقوقی وضعیت سخن را به درفش کاویانی و جنگیدن با نظام تبدیل نکنیم. با کیسهای معمولی حقوق بشری هم باید با احتیاط برخورد کرد چه رسد به کیس سخن. در هر مورد هرچه جمع تصمیم بگیرد من هم تابع هستم و تا هرکجا که لازم باشد و در توانم باشد کمک میکنم.

ناشناس گفت...

من هم نگران . اگر تصمیم خاصی دارید . من درخدمتم

سام الدين ضيائی گفت...

جناب باطبی عزیز،سیاسگزارم.حتما از وجود عزیزتان بهره مند خواهیم شد.

ناشناس گفت...

ضیائی عزیز هر حرکت جمعی که برای همکارمان ف.م.سخن در نظر دارید لطفا بنده را فراموش نکنید.
با سپاس

Unknown گفت...

با سلام به همکاران وبلاگ نویس
من با متن بیانیه موافق هستم و هر حرکتی کردید ، من نیز با شما همراهم.

ضمناً با اجازه لینک شما را در وبلاگ گذاشتم
با احترام

,وبلاگ نویسان علیه اعدام گفت...

اطلاعیه وبلاگ نویسان در دفاع از جنبش دانشجوئی

حمایت از جنبش زنان گفت...

حمایت وبلاگنویسان ایران و افغانستان از جنبش زنان بمناسبت 8 مارس

سام الدين ضيائی گفت...

با سیاس و قدردانی از دوستان نادیده ی عزیز×آینده ما و اندیشه...

فضول افشاگر گفت...

سلام دوستان عزیز،
اگر ایشان در رابطه با پرونده ی قدیمی و با نام واقعی خود در حال گذراندن دورانی نسبتن کوتاه بازداشت باشد؟!! با سر وصدایمان مشکلی جدید که منتهی به شناختن هویت واقعیش شود بوجود نمی آوریم ؟ خلاصه اینکه بهتر است با احتیاط و از راهی مطمئنتر پیگیری کنیم.